İyi niyet dolu telif özgürlüklerim.

Yabancı Ezgilerim başlıklı bölümü kaçırmayın.

Yanarım gündüz-gece!
Kendi yorumum:
Original dataBaşlık: "Aşkı, seninle tattı"
Beste: Fehmî Tokay
Güfte: Melâhat Akan
Makâm: Hicâz
Usûl: Düyek


***

Onu, tanrıça yaptı;
kıvranıp-yattı gönül!
Önce coştu-taştı pek çabuk;
Şarkının enstrümentali:
Nihat Demirci
hıçkırık, tuttu kabuk!

Umutlarım kabarırken;
pek aldandım çok da erken!
Şarkının notaları:
Eğlenceler vardı önce;
yanarım gündüz-gece!


***

Bu şarkıyla uğraşırken; Zeynettin Maraş'ın kulaklarını çınlattım! Fehmî Tokay'ın müzikbilimsel yetersizliği, pek de övgüye değer sayılmaz; ama Maraş'a, pek de yaklaşıyor! Al birini; vur ötekine!

Ancak ezgi, çok güzel!

Maraş'ın aymazlıkları; beni, ne kadar uğraştırmışsa; bu şarkıda da, benzer güçlüklerle karşılaştım.

Günlerce süren uğraşın ardından; istediğim başarıya ulaştım. Bu kez de, "Peki; yüzlerce ses tonumdan, hangilerini uygulayayım?" diye; kendimle kavgaya giriştim!

O kavga da, iki gün sonra bitti!

Umarım; beğenirsiniz.

Bu arada; şarkıdaki hece sayısını da artırdım. Kimi dolgun notaları boşalttım; boş notaları da doldurdum. Bunu, "Sırf keyfim, öyle istedi!" diye yapmadım; o güzel ezgi, böyle gerektirdi. Aşağıdaki eleştirilerden anlayacaksınız.

Enstrümental şefimiz
Nihat Demirci


***

Eleştiriler

Fehmî Tokay ve Melâhat Akan; ikisi de, uzman sayılacak dilbilimciler değildiler. İkisi de, sıradan birer insan. İkisi de, düşüncelerini; yazıdiline dökemeyecek kadar, Türkçe yoksulu birer varlık.

Önce, bir övgü ile başlayayım...

Özgün güftedeki ilk sözcüğün ("Aşkı...") ardından, virgül geliyor. Üstâdımız, bu virgülü; belirgince vurguladı! Bunu, rastantısal mı; yoksa, bilinçli olarak mı yaptı; bilemeyeceğiz.

Kutlarım! Ama sonraki kaba hatâları?

Önce, şarkısözünde iki kez sıralanan bir dizeye bakalım: "Evvel coştu-taştı da; şimdi uslandı gönül!"

Orada, "da" ekinin ardından; bir noktalı virgül geliyor.

Dilbilgisi yetmezliğinden dolayı; o noktalı virgül görülememiş! İşte; o noktalı virgülün alanına, en az bir boş nota eklenmeliydi. Öyle ki; şarkıyı okuyan kişi, orada; sorunsuzca bir soluk çekebilmelidir.

Ve bu "kaba" müzikbilimsel yanlış; tüm şartkının değerini sıfırlıyor!

Şimdi de, şarkıdaki üçüncü dizeye bakalım: "Cevri, safâya kattı; hayli aldandı gönül!"

"Cevri" sözcüğünden sonra, virgül geliyor. Ama hem güfteci, he de besteci; bu virgülün varlığından, iyice habersizdirler!

Orada bulunması gereken sözel ara da, öylesine savsaklanmış!



***

Özgün sözler:


Aşkı, seninle tattı

Aşkı, seninle tattı; hicrânla yandı gönül!
Evvel coştu-taştı da; şimdi uslandı gönül!
Cevri, safâya kattı; hayli aldandı gönül!
Evvel coştu-taştı da; şimdi uslandı gönül!


Târih: 14.06.2020 | Tık: {views} | Bölüm: Klasik Türk Müziği Şarkılarım



***

Tüm Klasik Türk Müziği Şarkılarım

Son eklentim:
"Kaçamaktaki çift"   (Seni, aşksız bırakmam)

Beste:  Zekâî Tunca
Kaçamaktaki çift (22.11.2020)
Avuntu aradım (23.10.2020) (DS)
Mulâ! Mulâ! (16.07.2020) (DS)
Yanarım gündüz-gece! (14.06.2020)
Nerdesin, alktığım? (30.05.2020)
Yeşil gözlüm (16.05.2020) (DS)
Işınsız güzdeş (09.05.2020) (DS)
Şaşkın alkan! (29.04.2020) (DS)
Gizli alk (24.04.2020) (DS)
Alazlı'nın en güzeli (16.04.2020) (DS)
Gözler (13.04.2020) (DS)
Yaşam (09.04.2020) (DS)
Alagözler (05.04.2020) (DS)
Derin kış! (03.04.2020) (DS)
Alazlılı nâzlı yârim (24.03.2020) (DS)
Güzel Sakaryalı'm (18.03.2020)
Artık yeter! (17.03.2020) (DS)


***

Son eklentim:
"Dönüşsüz yolculuğum"

Beste: Yusuf Nalkesen
Son On Klasik Türk Müziği Sözgüm

- Dönüşsüz yolculuğum
- O güzel başını, göğsüme yasla!
- Bugün de, akşam oldu!
  (Enginde yavaş-yavaş!)
- Bir gönül hikâyesi
- Âhû gibi kaçıyor! (DS)
  (Şu güzele, bir bakın!)
- Masal ülkesinden gelmiş gibisin!
- Cânândan, uzak kaldı gönül!
- Hasret akşamında
- Sus! Kimseler duymasın! (DS)
- Gelmez cânım!
- Bu ateşi, sen yaktın içime!)


***

En Son Düzenlediğim Eklentim   (06 nîsân 2021)
Özbaşlık: "Artık, yeşerecek bir dalım yok!"

TR: Artık yeter!
DE: Genug!
EN: Enough!
Beste: Necdet Tokatlıoğlu

Enstrümental dışında, her şeyi yeniledim; seskayıtlarını, görselleri, yazı türlerini; her şeyi!


***

Bir Önceki Düzenlediğim Eklentim   (03 nîsân 2021)
Özbaşlık: "Bak yeşil-yeşil"

TR: Yeşil gözlüm
DE: Deine grünen Augen
EN: Your green eyes

Almanca seskaydını yeniledim.
Yeni görseller kullandım; ve yeni yazı türleri uyguladim.


***

Siz Beğendiniz   (01 nîsân 2021)
Özbaşlık: "Avuçlarımda, sıcaklığın var!"

TR: Avuçlarımda, sıcaklığın...
DE: Lebe wohl!
EN: My big love Aysun
Beste: Yusuf Nalkesen


***

Yalnızca Özgün Güftelerle   (01 nîsân 2021)
Bu şarkıların üçünü de, yalnızca Türkçe ve yalnızca özgün güfteleri ile yayımladım.

O güzel başını, göğsüme yasla!
Beste: Dr. Alâeddin Yavaşça
Bugün de, akşam oldu!
(Enginde yavaş-yavaş!)
Beste: Sâdettin Kaynak
Bir gönül hikâyesi
(...anlatırdı gözlerin!)
Beste: Zekî Müren

Kimilerinize, gözlerden kaçırmış olabilecekleri üç şâheseri sunmak istedim.


***

Kendim Seçtim   (20 mart 2021)
Özbaşlık: "Olmaz ilâç sine-î sâd, pâreme!"

Özgün: Olmaz ilâç sine-î sâd"
  Uyarlama: Yapmaz etki gönül yüzüm
Beste: Hacı Ârif Bey

Bu güzel besteyi, hem özgün güftesiyle; hem de, kendi güfte uyarlamamla yayımlamıştım.

Ekleme: 24 mart 2021 günü, görselleri ve yazı türlerini düzenledim.


***

Siz Yeğlediniz   (11 ocak 2021)
Özbaşlık: "Nârdânem-birtânem" ("Ben, her eylül o parkta")

TR: Nârdânem-birtânem
DE: Sehnsucht im September
EN: Longing in September
Beste: Yusuf Nalkesen


***

Tüm Alazlı ve Mulâ Sözgülerim   (13 ekim 2020)

Trabzon ilinin Düzköy ilçesine bağlı Alazlı köyünün (mahâlle) eski adı, Mulâ'dır.

"Mulâ! Mulâ!"
 (Kordonboyu seyrine düştü)
"Alazlı'nın en güzeli"
 (İstanbul'un neresindensin?)
"Alazlılı nâzlı yârim"
 (İstanbul meyhâneleri)

Unutmayın; kendi güftelerimi, sırf öylesine yazmıyorum; kendi yazdığım her güftenin kökeninde, özgün güftelerin yetersizliği yatıyor.

Özgeç:
Köyüm ile ilgili yazdığım tüm güftelerin de, bana özgü birer kişisel özellikleri var. Onları da, sırf bir şeyler yazmak için yazmadım. .


***

Yalnızca Kendi Güftelerimle   (08 eylül 2020)

Bu şarkıların üçünü de, yalnızca Türkçe ve yalnızca kendi yazdığım güftelerle yayımladım.

"Yanarım gündüz-gece!"
(Aşkı, seninle tattı...)
"Nerdesin, alktığım?"
(Hiç tükenmeyecek sandığımız...)
"Güzel Sakaryalı'm"
(O, beni; bir bahâr akşamı...)

Özgeç:
09 aralık 2017 târihini, 10 aralık 2017 târihine bağlayan gecede. bir düş gördüm. Düşümde, bir şiîr yazmıştım. Şiîrimi, bir kez dahâ okurken, uyandım. Anımsayabildiğim kısımları, hemencecik yazdım; ve boşluklar, özgürce doldurdum. Böylece, "Sakaryalı sevdiğim" başlıklı şiîrimi, yazmış oldum.

"Güzel Sakaryalı'm" başlıklı şarkımın sözleri ise, o şiîrimin bir uyarlamasıdır.



***

Özür Anlamında   (07 nîsân 2021)
Yeni düzenleme:
"Nâzende sevgilim"

Beste: Andrey Babayev
Bu videoda ve güfte kaydında, ne yazık ki; birden çok yanlışlar işlemişim; özür dilerim.

Hepsini, bir çırpıda düzeltmeye çalıştım.

İyi ki de; yanlışlar yapmışım! Çünkü uygula- dığım ses tarzı bile, enstrümentalle uyuşmu- yordu. Artık bunu da, farketmiş oldum.

Her tür kusurları, en ufak ayrıntısına kadar düzelttim. Artık yanlış aramanıza, gerek kalmadı.

Bu arada; yeni seskaydını beğeneceğinizi, çok iyi biliyorum.

Content Management Powered by CuteNews

İyi niyet dolu telif özgürlüklerim.
 
2005'ten beri  ©  Erol Sürül | erol-surul(at)alazli(dot)net
Ağbağımın tüm hakları, bende saklıdır.     |     Bu ağbağ, www.alazli.net olanaklarıyyla sağlanmıştır.
Impressum | Copyright | Telif      |     Güldürü      |     Ağ bağlantıları      |     Sözlüğüm
Düşmanlarımın çokluğu, ender dostluklarımın kalitesini yükseltir.
Bir ülkedeki terör, kırk yıldır sonlandırılamamışsa; o ülkeyi yönetenler, o örgüttendir!